Vanaf 24 juli 2020 is Edwin Herrie het nieuwe Head of Advisory en lid van de Raad van Bestuur van KPMG NV. Edwin vervult deze rol sinds 1 oktober 2019 ad interim.

In deze rol richt Edwin zich vooral op de implementatie van de digitale ambities van KPMG, de uitbouw van de Adviespraktijk in algemene zin, alsmede de verdere uitbouw van de succesvolle Deals-praktijk. Elke advies-propositie heeft een sterke digitale component. De positionering van de dienstverlening van KPMG, in afstemming met onze technologie-partners, heeft zijn prioriteit.

De carrière van Edwin begon bij NIBC bank in Den Haag. Daar was hij betrokken bij de acquisitie, de financiering (asset securitisation) en het asset & liability management van retail portefeuilles (zoals woninghypotheken) van de bank. Na NIBC runde Edwin met een team bij APG het Structured Finance Fund (beleggen in gestructureerde en complexe ABS-transacties).

In 2000 trad Edwin toe tot KPMG en richtte hij het Debt Advisory-team op. Hier lag de focus op debt-transacties voor financiële instellingen, grote ondernemingen en vastgoed- en infrastructuurprojecten. Na het vervullen van diverse functies binnen de onderneming (zoals eindverantwoordelijke voor de Deals praktijk en de Financial Services-marktgroep) werd hij in 2016 benoemd tot Head of Markets. Sinds 1 oktober 2019 heeft hij de Adviespraktijk ad interim geleid.

Neem contact op met Willem Bonekamp, 020-6568527.