KPMG treedt toe tot coalitie Anders Reizen

Ambitie tot volledig geëlektrificeerd wagenpark in 2025

Gerelateerde content

Anders Reizen

Hugo Houppermans, directeur Anders Reizen, feliciteert Stephanie Hottenhuis, CEO KPMG, met de toetreding tot de coalitie.

In 2019 bestelde meer dan de helft van de nieuwe KPMG medewerkers een volledig elektrische auto en in 2025 moet het hele wagenpark fossielvrij zijn. KPMG weet dat de grootste impact in haar footprint het zakelijke reizen is. De aansluiting bij het netwerk van Anders Reizen stelt KPMG in staat om, samen met de andere organisaties, het zakelijke verkeer sneller te verduurzamen.

Nieuwe mobiliteitsbehoeften

Stephanie Hottenhuis, CEO KPMG: “Verduurzaming is niet alleen een persoonlijk commitment, het is belangrijk ook als bedrijf een duidelijke ambitie en beleid naar dit doel te hebben, het creëert waarde op de lange termijn.” Vanuit het hoofdkantoor in Amstelveen deelt Hottenhuis de visie van haar organisatie op duurzaamheid. “Wij hebben heel bewust drie concrete Sustainable Development doelen gekozen: educatie, gezondheid en welbevinden en klimaat. Gezonde en schone mobiliteit voor onze medewerkers past hier naadloos in.”

Stephanie vervolgt: “De gemiddelde leeftijd bij KPMG is 34 jaar. Nieuwe generaties hebben nieuwe mobiliteitsbehoeften. Een eigen auto voor de deur is niet meer de norm, ontzorgd worden door voldoende efficiënte en gemakkelijke alternatieven is dat wel.”

Ruimte voor experiment

Het team dat KPMG’s mobiliteit verduurzaamt, experimenteert daarom volop met regelingen om de overstap naar anders reizen voor collega’s zo aantrekkelijk mogelijk te maken. Hottenhuis: “Veel van onze collega’s komen uit Amsterdam, maar de OV-verbinding is matig. Naast dat we fietsen stimuleren, bespreken we nu de mogelijkheid om een (elektrisch) pendelbusje in te zetten tussen Amsterdam en ons kantoor in Amstelveen. Alle ideeën zijn welkom en ons mobiliteitsteam is zeer gemotiveerd en volop aan de slag!"

Naast elektrificering werkt KPMG ook met mobiliteitskaarten en -budgetten om anders reizen van medewerkers te stimuleren. Via de koplopermaatregelen van en kennisuitwisseling binnen de coalitie Anders Reizen ontstaan er nog meer kansen om de CO2-uitstoot verder te laten dalen.

Neem contact op met Willem Bonekamp, (020) 656 8527.

© 2020 KPMG N.V., registered with the trade register in the Netherlands under number 34153857, is a member firm of the KPMG network of independent member firms affiliated with KPMG International Cooperative ('KPMG International'), a Swiss entity. All rights reserved. KPMG International Cooperative ('KPMG International') is a Swiss entity. Member firms of the KPMG network of independent firms are affiliated with KPMG International. KPMG International provides no client services. No member firm has any authority to obligate or bind KPMG International or any other member firm vis-à-vis third parties, nor does KPMG International have any such authority to obligate or bind any member firm.

Neem contact met ons op

Wilt u een offerte van ons ontvangen?

loading image Offerteaanvraag (RFP)