KPMG gaat samenwerken met Omnext

KPMG gaat nauw samenwerken met Omnext, een Nederlandse leverancier van dienstverlening op het gebied van softwareanalyses en de eerste door OutSystems erkende Code Review partner.

Gerelateerde content

KPMG gaat samenwerken met Omnext

De samenwerking stelt KPMG in staat organisaties die gebruik maken van op OutSystems gebaseerde software een beter inzicht te geven in de onderhoudbaarheid, betrouwbaarheid, prestaties en beveiliging van hun applicatieportfolio. KPMG gaat met name gebruik maken van de Fit Test 4 OutSystems tool van Omnext bij de statische analyse van toepassingen die zijn gebouwd met behulp van het OutSystems-platform.

Langdurige relatie

KPMG heeft een langdurige relatie met OutSystems. “Sinds 2010 leveren OutSystems en KPMG Portugal samen een aantal bijzondere IT-oplossingen”, zegt Joost Koedijk, partner Digital Enablement bij KPMG en wereldwijd verantwoordelijk voor de praktijk die zich bezig houdt met softwarekwaliteit.

Koedijk: “Dat heeft in 2011 geresulteerd in een officiële samenwerking. De bedrijven werken nauw samen om de inspanningen die op het gebied van digitale transformatie worden gedaan in een aantal sterk gereguleerde branches in goede banen te leiden. Dat geldt bijvoorbeeld voor de bankensector en de telecommunicatie. KPMG Portugal heeft meer dan zeventig professionals in dienst die gecertificeerd zijn voor OutSystems.

In 2018 is de samenwerking uitgebreid met KPMG Nederland en hebben wij een nieuw Center of Excellence ontwikkeld voor OutSystems op basis van de bestaande capaciteit. In datzelfde jaar werd KPMG door OutSystems uitgeroepen tot Partner of the Year.”

Continue monitoring

“Met ons Fit Test 4 OutSystems platform monitoren we continu, geautomatiseerd en op transparante wijze de kwaliteit van de met het OutSystems platform ontwikkelde software van onze opdrachtgevers”, zegt Jaco de Vries, CEO van Omnext.

De Vries: “In 2018 is Omnext door OutSystems al erkend als hun eerste officiële Code Review Partner en in onze ogen is de samenwerking met KPMG de volgende stap om organisaties op internationaal niveau in staat te stellen om de kracht van het low-code platform optimaal te benutten door kwaliteit te waarborgen. Daarnaast biedt KPMG een hoog niveau aan OutSystems-kennis, welke ons in staat stelt om ons Fit Test platform continu te blijven verbeteren. Een samenwerking met het oog op de toekomst dus.”

Werk uit handen

KPMG helpt klanten inmiddels meer dan een decennium om inzicht te krijgen in de technische kwaliteit van hun applicaties op traditionele platformen, zoals .NET, Java en PHP.

Koedijk: “Met Fit Test 4 OutSystems breidt KPMG zijn adviesdiensten voor softwarekwaliteit uit naar het OutSystems-platform. Als het op de juiste manier wordt toegepast biedt OutSystems een platform dat ontwikkelaars veel werk uit handen kan nemen. Implementaties kennen uitdagingen die vergelijkbaar zijn met traditionele ontwikkelplatformen, en in het algemeen zullen fouten dan ook voorkomen.

Een tool zoals Fit Test 4 OutSystems stelt ons in staat om een ​​grondige geautomatiseerde analyse te maken van de technische kwaliteit van de ontwikkelde software. Op deze manier kunnen wij onze klanten helpen om de kwaliteit en het onderhoud van hun softwareoplossingen te verbeteren."

Neem contact op met Andy Bellm, (020) 656 7039.

© 2020 KPMG N.V., registered with the trade register in the Netherlands under number 34153857, is a member firm of the KPMG network of independent member firms affiliated with KPMG International Cooperative ('KPMG International'), a Swiss entity. All rights reserved. KPMG International Cooperative ('KPMG International') is a Swiss entity. Member firms of the KPMG network of independent firms are affiliated with KPMG International. KPMG International provides no client services. No member firm has any authority to obligate or bind KPMG International or any other member firm vis-à-vis third parties, nor does KPMG International have any such authority to obligate or bind any member firm.

Neem contact met ons op

Wilt u een offerte van ons ontvangen?

loading image Offerteaanvraag (RFP)