Lähes kaksi vuotta sitten perustettu Sport Fund -urheilijarahasto tulee sijoittamaan strategiansa mukaisesti nuoriin startup-vaiheessa oleviin yksilöurheilijoihin. Urheilijayrittäjät tulevat saamaan kukin merkittävän
100 000 euron kasvurahoituksen urheilutoimintansa kehittämiseen. Sport Fund on tavoittanut sijoittajat hienosti, sillä rahaston 1,6 miljoonan euron tavoitepääoma ylimerkittiin jo viime vuonna.

Sport Fundiin valitaan mukaan yhteensä 18 nuorta urheilijaa. Valinnoissa huomioidaan esimerkiksi urheilijan tausta, ikä, laji, tiimi, tekemisen taso, motivaatio sekä yleinen ymmärrys huippu-urheilusta. Tänään Olympiastadionilla pidetyssä tiedotustilaisuudessa julkistettiin kolme ensimmäistä Sport Fund -urheilijaa.
He ovat: alppihiihtäjät Erika Pykäläinen ja Rosa Pohjolainen sekä sulkapalloilija Joakim Oldorff.

—  Sport Fund on minulle upea mahdollisuus keskittyä täysillä intohimooni eli sulkapalloon. Koen, että minulla on jo nyt ammattimainen ja innostava tiimi, mutta Sport Fund tulee varmasti vahvistamaan sitä. Haluan kehittyä kilpaurheilijana, joten odotan kovasti nyt alkavaa yhteistyötämme, kommentoi Joakim Oldorff.

—  Esikuvien merkitys on urheilumaailmassa tärkeässä roolissa. Sport Fundin asiantuntijaporukan jäsenet toimivat rahaston urheilijoiden esikuvina ja tukena, ja tämä on äärimmäisen suuri lisäarvo mukaan valituille urheilijoille. Toivon, että näistä juuri valituista urheilijoista taas kasvaa esikuvia tuleville sukupolville. Tämä taas omalta osaltaan ruokkii sekä urheilun kiinnostavuutta että sen ammattimaistumista, pohtii Jyrki Louhi, Sport Fund'in hallituksen jäsen.

KPMG:lle aktiivinen vuoropuhelu yhteiskunnan kanssa on merkityksellistä ja urheilu on meille tärkeä osa-alue. Olemme pääyhteistyökumppanina ylpeitä tästä innovatiivisesta työstä ja siitä, miten upean ekosysteemin Sport Fund on sijoittajien kanssa luonut. Vastuullisuuden näkökulmasta tämä on meille erittäin tärkeä ja ainutlaatuinen yhteistyökumppanuus.

—  On hienoa nähdä myös oman organisaatiomme innostunut vastaanotto tälle hankkeelle, kommentoi Kimmo Antonen, KPMG:n toimitusjohtaja.

Lisätietoja yhteistyöstämme

Jyrki Louhi