Sport Fund -urheilijarahaston varainhankinta ylitti tavoitteensa reilusti

Sport Fund -rahaston varainhankinta ylitti tavoitteet

Reilu vuosi sitten perustettu Sport Fund on tavoittanut sijoittajat. Sport Fund tulee sijoittamaan sijoitusstrategiansa mukaisesti nuoriin startup-vaiheessa oleviin yksilöurheilijoihin.

Aiheeseen liittyvää sisältöä

Urheilijayrittäjät tulevat saamaan kukin merkittävän 100 000 euron kasvurahoituksen heidän urheilutoimintansa kehittämiseen. Haluamme osaltamme vaikuttaa ja mahdollistaa näille urheilijoille ammatillisia hyötyjä niin uralle kuin uran jälkeisellekin elämälle.

—  Meillä on mielenkiintoinen sijoittajaryhmä urheilijoista liike-elämän edustajiin, joilta kaikilta löytyy suurta urheilusydäntä. Saku Koivu, yksi sijoittajistamme, kommentoi saaneensa urheilulta paljon ja haluavansa nyt antaa takaisin. Sport Fundin ideologia on ”urheilijoilta urheilijoille”, ja sloganimme on ”idoleilla on väliä”. On mahtavaa, että meillä on sijoittajina ja hallintoyhtiössä entisiä ja nykyisiä urheiluidoleita, kertoo Jyrki Louhi, KPMG:n Head of Sport.

Rahaston 1,6 miljoonan euron tavoitepääoma ylimerkattiin, mutta nyt matka vasta alkaa. Olennaista on hyödyntää pääomarahoitus osaamiseksi ja kehittymiseksi. Kansainvälinen huippu-urheilu on nykyään 100 prosenttisesti kaupallista. On tärkeää noudattaa ja hyödyntää kaupallista toimintaa sääteleviä lakeja ja toimintamalleja. Uskomme, että tällä toiminnalla edistämme urheilijayrittäjän yhteiskunnallista asemaa ja kilpauran jälkeistä elämää. Rohkeutta ja innovatiivisuutta tarvitaan, mutta ennen kaikkea yhteistyötä.

— KPMG käy aktiivista vuoropuhelua yhteiskunnan kanssa ja urheilu on meille tärkeä osa-alue. Olemme pääyhteistyökumppanina ylpeitä tästä kansainvälisestikin innovatiivisesta työstä ja siitä, miten upean ekosysteemin Sport Fund on sijoittajien kanssa luonut. Urheilun kaupallistuminen ja urheilijan ammatti ovat vasta nuoria ilmiöitä. KPMG on osoittanut, että pystyy asiantuntijayhteisönä auttamaan suomalaista urheilua, kommentoi Kimmo Antonen, KPMG:n toimitusjohtaja.

Jyrki Louhi
Head of Sport, KPMG Oy Ab
Sport Fund Management, COO
Puh. 0400 662 158
etunimi.sukunimi@kpmg.fi

Lue lisää Sport Fund -urheilijarahastosta.

-Sport Fund – Idols do matter-

Sijoitusrahastoa hallinnoivan Sport Fund Management Oy:n perustajien ja osakkaiden joukossa ovat mm. Hanna-Maria Hintsa (os. Seppälä), Laura Lepistö, Tanja Poutiainen-Rinne ja Thomas Johanson. Yhtiön hallitukseen kuuluu myös Samppa Lajunen. Hallituksen puheenjohtaja on Jussi Rouhento.

© 2021 KPMG Oy Ab, a Finnish limited liability company and a member firm of the KPMG network of independent member firms affiliated with KPMG International Limited, a private English company limited by guarantee. All rights reserved.

For more detail about the structure of the KPMG global organization please visit https://home.kpmg/governance

Kuinka KPMG voi auttaa?

loading image Jätä tarjouspyyntö