KPMG vahvistaa julkishallinnon tilintarkastus- ja varmennuspalveluitaan yrityskaupalla

KPMG vahvistaa julkishallinnon palveluitaan

Aiheeseen liittyvää sisältöä

KPMG Oy Ab on sopinut 16.5.2019 PwC Julkistarkastus Oy:n koko osakekannan ostamisesta. Hankitun yhtiön henkilöosakkaat ja koko henkilöstö (yhteensä 17 henkilöä) siirtyvät kaupan myötä KPMG-konsernin palvelukseen. Kaupan yhteydessä yhtiön nimeksi tulee KPMG Julkistarkastus Oy.

Yrityskaupan myötä KPMG:n julkishallinnon tilintarkastuspalveluiden tarjonta lisääntyy erityisesti pääkaupunkiseudulla. Hankitun yhtiön liikevaihto oli 2018 päättyneellä tilikaudella 1,7 miljoonaa euroa. KPMG:n julkishallinnon tarkastajat tarjoavat tilintarkastusta ja hanketarkastuksia kunnille, kuntayhtymille, seurakunnille, valtiolle ja valtion erityisyhtiöille koko Suomessa.

Kaupan myötä PwC luopuu kuntien tilintarkastuksesta. Yhtiö jatkaa julkishallinnon osalta kuitenkin yliopistojen ja valtionhallinnon erityisyhtiöiden tilintarkastajana. Kunnille - kuten muillekin julkishallinnon organisaatioille - PwC tarjoaa edelleen vero- ja lakipalveluita, sisäisen tarkastuksen palveluita sekä muita neuvontapalveluita.

Kimmo Antonen, toimitusjohtaja, KPMG Oy Ab

puh. 020 760 3600,

etunimi.sukunimi@kpmg.fi

Mikko Nieminen, toimitusjohtaja, PwC Suomi

etunimi.sukunimi@pwc.com

© 2020 KPMG Oy Ab, a Finnish limited liability company and a member firm of the KPMG network of independent member firms affiliated with KPMG International Cooperative (“KPMG International”), a Swiss entity. All rights reserved.

KPMG International Cooperative (“KPMG International”) is a Swiss entity.  Member firms of the KPMG network of independent firms are affiliated with KPMG International. KPMG International provides no client services. No member firm has any authority to obligate or bind KPMG International or any other member firm vis-à-vis third parties, nor does KPMG International have any such authority to obligate or bind any member firm.

Kuinka KPMG voi auttaa?

loading image Jätä tarjouspyyntö