KPMG Suomen kasvu vahvaa

KPMG Suomen liikevaihto kasvoi 30.9.2018 päättyneellä tilikaudella 18 prosenttia päätyen 149 miljoonaan euroon. Konsernin liikevoitto oli 13 miljoonaa euroa ja 9 prosenttia liikevaihdosta. KPMG:n Viron toiminnot liitettiin tilikauden alussa osaksi KPMG Suomi -konsernia.

Kimmo Antonen

Toimitusjohtaja, Senior Partner

KPMG Suomi

Lähetä viesti

Aiheeseen liittyvää sisältöä

— Hyvän kehityksen taustalla on monipuoliseen palvelutarjoomaan perustuvan strategian toteuttaminen. Olemme vahva toimija tilintarkastus- ja varmennuspalveluissa, vero- ja lakipalveluissa sekä kattavissa neuvonta- ja konsultointipalveluissa. Liikevaihdon kasvua tukivat vahva toimialaosaaminen ja palvelujen laaja maantieteellinen kattavuus, kommentoi Suomen KPMG:n toimitusjohtaja Kimmo Antonen tulosta.

Liikevaihto parani kaikilla palvelualueilla sekä toimialoilla. Toimialoista nopeimmin kasvoivat kiinteistö- ja rakennus- sekä rahoitustoimialat. Maantieteellisesti tarkasteltuna kasvu jakaantui tasaisesti eri toiminta-alueillemme.

— KPMG on investoinut vahvasti uusiin teknologioihin sekä innovaatiotoiminnan ja laadun kehittämiseen, mikä näkyy luottamuksen lisääntymisenä asiakaskunnassamme sekä uudenlaisina ratkaisuina monimutkaistuvan liiketoimintaympäristön haasteisiin, Antonen jatkaa.

KPMG Suomi -konsernin henkilöstömäärä nousi tilikaudella reilusta tuhannesta yli 1400 työntekijään.

— Olemme merkittävä työllistäjä alallamme ja haluamme tarjota monipuolisia uramahdollisuuksia myös jatkossa.

KPMG-verkoston tulokset kansainvälisesti

Maailmanlaajuisen KPMG-verkoston palveluksessa on 207 000 asiantuntijaa 154 maassa. Myös kansainvälisesti KPMG:n tulos oli erinomainen: Liikevaihto 30.9.2018 päättyneellä tilikaudella oli ennätykselliset 29,0 miljardia USD, kun se edellisenä vuonna oli 26,4 miljardia USD.

KPMG:n kansainvälinen verkosto kasvoi kaikilla maantieteellisillä alueilla:

— Euroopan, Lähi-Idän ja Afrikan alueen (sisältäen Intian) liikevaihto nousi 7,3 % (edellisen vuoden kasvu 4,0 %).

— Pohjois-, Väli- ja Etelä-Amerikan alueen liikevaihto kasvoi 6,2 % (4,4 %).

— Aasian ja Tyynenmeren alueen liikevaihto nousi 8,7 % (8,1 %).

Kuinka KPMG voi auttaa?

loading image Jätä tarjouspyyntö