Med mere end to årtiers erfaring fra strategiske, kommercielle og operationelle lederstillinger er Morten Mønster, fungerende toprådgiver for dansk erhvervsliv, netop valgt til Seniorpartner og CEO i KPMG i Danmark. Det er dermed en erfaren leder med markante resultater og dybt kendskab til markedet for revision og konsulentydelser, der er valgt enstemmigt af bestyrelsen og partnere til at stå i spidsen for KPMG i Danmark.

Morten Mønster har igennem 7 år været en del af den daglige ledelse i KPMG – og har senest opbygget og stået i spidsen for rådgivningsenheden som Managing Partner, Head of Advisory. Morten har før sin karriere hos KPMG bl.a. fungeret som industrileder for IBM i Norden, Partner og leder for energisektoren på tværs af revision, rådgivning og skat i PwC og Deloitte i Norge. Morten har ydermere været administrerende direktør for et internationalt energiprodukt- og serviceselskab.

Det er derfor en yderst erfaren leder med en unik kombination af strategisk tyngde samt indgående kendskab til gennemførelse af komplekse organisatoriske transformationer, der indtræder som ny Seniorpartner. Alle egenskaber, Morten har opnået ved at bo og arbejde i Norge, Tyskland, Sverige, USA – og altså senest de sidste 7 år i Danmark med at bygge det nye KPMG i Danmark.

I samarbejde med virksomhedens øvrige ledelse skal Morten Mønster nu videreføre og udvikle det arbejde, der har sikret KPMG stærk vækst de seneste år, og at virksomheden rundede en milliard i omsætning i 2020.

Morten Mønster tiltræder stillingen som Seniorpartner og CEO den 16. august 2021, og derefter vil han have mulighed for at uddybe sine perspektiver på KPMG’s vision, videre udvikling og ambitioner.